Jdi na obsah Jdi na menu

ČEMBA víkend Toulovcovy Maštale /Dan/ - aktualizováno

9. 4. 2009

Jako jeden z členů ČEMBA (Česká mountainbiková asociace) jsem měl možnost zůčastnit se jejich víkendového setkání. Již loni se uskutečnilo pár setkání, na něž byly ohlasy více než kladné, tak jsem se rozhodl, že to mi nesmí ujít. A navíc, když se sraz konal v Toulovcových Maštalích - bajkové super lokalitě.

Přibírám s sebou Jirku, ať na to množství nových lidí nejsem sám a v pátek v poledne vyrážíme z Brna. Naše těšení přibírá ještě více na obrátkách, když se dozvídáme, že celý víkend budou k dispozici k otestování meriďácká kola. I přesto neponecháváme nic náhodě a bereme naše bajky s sebou. A k tomu výborný kančí guláš od Denisy, sqělou sekanou s domácíma chlebovýcm bochánka od Lucky.

K turistické ubytovně v Proseči dorážíme jako druzí, ale v pět již nás je početná skupinka a tak můžeme vyrazit. Z Proseče do nitra skal je to sotva kilometr a hned se začíná fotit a natáčet. Místí borci ladí vidlice, tlumiče a posedy. My nemáme co ladit a čekání na fotografy nás nebaví, tak se ještě s Katkou a Alešem trháme a hledáme vlastní cestu. Po pěkném singlsjzedu (něco mezi single trailem a sjezdem přes kořeny a kameny) dojíždíme do Vranic, kde bez zastávky pokražujeme nahoru k Boru. Tady se napojíme na zelenou, která začíná hodně náročnou pasáží, které se nebojíme, sic ji nedáváme.

Zobrazit místo ČEMBA Toulovcovy Maštale 2009 na větší mapě

Tady dovolte malou vsuvku: Všechna čest Katce, která i po několika pádech, stále znovu a znovu usedala na svého Treka a držela s námi krok.

Pod zelenou se potkáváme s naší opuštěnou skupinkou a na jejich popud si ještě vytlačíme pěkný sjezdík - dnes již poslední. Začíná se šeřit, tak cestou plnou brodů míříme zpět. Po návratu sklízí Denisa zasloužené pochvaly za svůj guláš a pak již nic nebrání tomu, se jít důkladně seznámit se všemi bajkery a místní občerstvovnou. Myslím, že hanbu jsme neudělali ani jeden z večerů. Domlouváme sobotní program a s potěšením zjišťuji, že od Meridy přijel můj spolužák Roman alias Bob.

Ráno kolem deváté se všichni scházíme u kol a já po dlouhých letech opět osedlávám fůla a to úplně novou Meridu Trans Mission 3000-D. A ihned jsem na ni jako doma, velikost eM mi perfektně sedí a tak si ji mohu vychutnat naplno. Lehce po desáté vyrážíme a já se pasuji do role fotografa naší eltiní skupinky - nezastavujeme, jedeme svižně, ať toho zažijeme a užijeme co nejvíce.

Zobrazit místo ČEMBA Toulovcovy Maštale 4.4.2009 na větší mapě

Ihned po rozjetí nás čeká asi nejúžasnější pasáž TM po červená značce. Těsně podél skal se vynoucí stezka, následuje kořenový sjezd ke studánce a pak již jen naplno dolů do srdce TM. Prostě pár minut báječného adrenalinu a v sedle takového kola mi dodávalo pocit absolutní spokojenosti. Ale tím naštestí pro nás výčet skvělých pasáží v TM nekončí. Jezdíme zde celé dopoledne a na oběd končíme ve Vranicích v místní hospůdce. Pasáž o ní by byla na samostnaný článek, takže to jen shrnu - kdo neviděl, neuvěří. To se holt musí zažít!

Po obědě vyrážíme směr Bor u Skutče a následně Nové Hrady, kde nás čeká zastávka na zámku, cukrárna a hodně dobré muzeum cyklisitiky. Příjemné je, že byť rozdělení do tří skupin (svižná, fotografická a pohodáři), stejně se v průběhu dne několikrát potkáváme a nakonec i zde na zámeckém trávníku. Prostě neskutečná pohoda.

Odjíždíme jako první a vyrážíme směr rozhledna nad Jarošovem. Po cestě opět nějaký ten sjezd, single, brod a kopec a drápeme se nahoru. Rozhledna je to moc pěkná a výhled z ní taky. Nabíráme síly na závěrečný úsek. Už toho máme všichni tak akorát, ale stejně nám to nedá a ještě jednou projíždíme červenou a následně se přes dvanáct brodů vracíme zpět. Devět hodin venku z toho čtyři jízdy. Najeto 45 km v těžkém terénu. Jedeme hned na jedno a pak teprve do sprchy a zpátky na večeři. U pivka hodnotíme dnešní den, prohlížíme fotky a videa a ladíme program na neděli.

Zobrazit místo ČEMBA Toulovcovy Maštale 5.4.2009 na větší mapě

Mám to štestí, že v neděli mohu vyrazit na stejném bajku jako včera. Lehce po deváté již většina opět v sedle míří do lesů, luh a strání. Po loukách do České Rybné, Kuřína, kde v bývalém mlýně dáváme malé občerstvení a rozdělujeme se. Část vyráží po červené podél řeky (prý za mokra neschůdné) a náš zbytek opět na rozhlednu - Borůvka jméno její. Dnes je to s výhledem trochu slabší, ale i my jsme slabší, tak nás Marek - náš průvodce (díky ti, Marku, za výborné průvodcovské služby) šetří. Jedeme hlavně široké cesty, tak si užíváme pěkného počasí a kocháme se krajinou. Ve Zderazi nás Marek opouští a my v šesti míříme přes Bor do Vranic na oběd. Nikomu se ještě nechce domů, tak to natahujeme, jak se dá. Vracíme se opět přes již známe brody a ve dvě hodiny parkujeme před ubytovnou.

Dáváme sprchu, nákládáme kola, loučíme se a vyrážíme k domovům. Plní nabytých dojmů, zážitků a sluníčka.

ps: Když to tak po sobě čtu, bylo by toho ještě plno co doplnit. Ale ti co byli ví a těm, co nebyli  bych mnoho prozradil a neměli by se na co těšit. Takže koncem května ahoj v Moravském Krasu.

ps2: Více fotek hír

ps3: zobrazovaní trasy ze soboty na googlu nějak zlobí, proto viz. přiložená glalerie