Jdi na obsah Jdi na menu

Chřibská 50 /Dan/

4. 5. 2010

Pár dní před 11. ročníkem Šela marathonu na Hlefštýně se dívám z okna na upršené počasí a vzpomínám na Chřibskou 50. Poprvé jsem ji jel v roce 2005 (to ještě opravdu startovala z Chropyně) a po druhé letos. Rozdíl byl tak velký asi jako mezi BBH Šmelcovnou a Ralye Sudety!!! Vlastě z toho původního rodinného závodu zůstalo jméno a jeden kopec z trati. Jinak je trať úplně jiná, prostě tak nějak dospěla a s ní i organizace závodu.

Start je umístěn do rekreačního areálu Kamínka na začátku buchláčů. Z Brna je to fakt kousek, start je až v 11, tak ráno zvládáme ještě kafe u známých na Stupavě. Snad jediné negativum tohoto závodu poznáváme ihned po závodu, kdy jsme nuceni parkovat daleko pod areálem na příjezdové cestě. Tak sedám na kolo a jedu odprezentovat sebe i Maru, který přijíždí za chvíli.

ObrazekVyladíme bajky a vyrážíme na start. Na pohodu si stoupáme do zadních řad. Je to sice již druhý závod sezóny, ale i tak není nutné přepálit začátek. A dobře děláme. První část trati vede do kopce a traverzem po širokých šotolinových cestách. Teprve na desátém kiláčku poznáváme o čem letos budou Chřiby! O blátě. Čtyři předešlé propršené dny se opravdu hodně podepsaly na stavu trati. Čeká nás plno blátivých úseků, kde se téměř po náboje propadáme. Sjezdy jsou prudké a klouzavé a my si na nich ověřujeme stav naší techniky jízdy. Vlastně spíš něž o technice je to o tom se udržet zuby nehty v sedle. Několikrát během závodu nedobrovolně opouštím kolo, ale naštěstí vždy padám do měkkého. Kopce jsou táhlé a ještě táhlejší a většinou je jedeme na nejlehčí převod. Celkem brzy předjíždím oba zástupce Cyklo – Lasl teamu, Maru mám za sebou, tak m i nezbývá než bojovat sám se sebou. Předsevzetí o necelých třech hodinách na trati bere rychle za své.

Již na patnáctém kilometru čistím poprvé (naštěstí naposledy) kolo. Kombinace bláto a bukové listí dělá svoje a mě se skoro netočí zadní kolo. Ale toto byl jediný technický problém, který mne během celé trasy potkal. Zato ostatní na tom byli mnohem hůře. Tolik přetržených řetězů, patek a jiných problémů s hardwarem jsem nikdy nikde neviděl.

Na 25-tém kilometru se napojujeme na starou známou Chřibskou 50 a já s hrůzou poznávám, že zrovna před tím největší nejdelší kopcem. S nadějí se rozhlížím po občerstvovačce, ale ta přichází až na 32 kiláků – tedy až minutu po dvanácté. Melu již z posledního, tak využívám všech nabízených dobrot a s klidným svědomím měním pár drahocenných míst za dobře naplněný žaludek. Profil

Vlastně když se tak ohlížím zpět, tak jsem jel velmi nepřipraven - studování mapy a profilu jsem moc nedal. Možná naštěstí, protože kdybych na desátém kilometru tušil, že 50 rovná se ve skutečnosti 58 a nastoupaných metrů, že bude 1500 … nevím, nevím, jak by to dopadlo?! No co, dojel bych to stejně jako teď, jen ten konec by pro mne nebyl takovou záhadou. Opravdu vtipné bylo slyšet moderátora z cíle posledních 5 kilometrů, kdy jsme se blížili cestou nad areálem. Nakonec pásku v urputném spurtu protínám v podobě blátivé koule v čase 3:35:58. To je asi o hodinu delší než v mých nejčernějších snech. Ale i přes to hodnotím závod jako velmi dobrý, těžký  a pěkný. Zázemí na komínkách bylo dostačující. Snad jen nebylo připraveno na nápor tolika a tak zablácených bajkerů, tak se brzy ucpaly sprchy. Možná také tím, že si prý někteří „ohleduplní“ vzali svoje kolomiláčky do sprchy s sebou. A není jim omluvou, že hasičům brzy došla voda a další kvůli množství auta na příjezdové cestě nemohli vyjet!