Jdi na obsah Jdi na menu

Merida bike Vysočina 2010 /Dan/

9. 9. 2010
Protože Vysočina je náš oblíbený kraj, vyrážíme již ve čtvrtek odpoledne, abychom měli dostatek času na aklimatizace a hlavně na nějaký výlet. Díky tomu, že závod je až v neděli, tak času máme opravdu plno. Ráno je již slunečné a můžeme vyrazit na pěško-výlet: návštěva japonské zahrady ve Sněžném a odtud pěšky na Blatiny. Oběd si dáváme u koňů, protože česnečku v chlebu u Hoferů ve všední den nedělají. Odpoledne jsme již v plné sestavě – Pokorní, Drábkovi a Vítkovi, tak pánská sekce ještě vyráží na lehký podvečerní švih.
Ráno opět nádherné, přímo dělané na vyjížďku. Dělíme se proto na dvě skupiny – těhotní a netěhotní. Skupina NŤ vyráží směr Kadov, kde se potkáváme se skupinou Ť. Dáváme si výborný oběd završený šílenou porcí zmrzliny, kterou stejně v zápětí vyjedeme v následném stoupání. Všechny děti jsou v úžasné pohodě – naše holky na tyči a Matýsek již sólo jednotka. Pánové se po návratu ještě balí a jedou se zaregistrovat. To abychom měli pořádně rozjeté nohy na druhý den.
Chvíli na trati a chvíli na tribuně sledujeme mužský závod SP v XC a nutno přiznat, že trať je fakt drsná, ale organizace a kamera výborná. Dáváme škopek a vracíme se do základního tábora – hájenka ve Vojtěchově. Ještě trochu poladíme kola na závod = David sundá blatníky a jsme připraveni vyrazit.
Ráno Davida, Maru a mne Lucka veze na start, Jarin startuje později, páč jede krátkou. Na startu je nás jen velmi málo. Fakt nechápu, když je tak hezky! Ještě se zdravím s Petrem H. a už vyrážíme. Hlavně nepřepálit začátek. V úvodním stoupání se snažím si držet svoje tempo. Na vrcholku zjišťuji, že jsem z nás tří poslední, což ale není na dlouho. Opět si musím pochválit svoje kolo – moje Merida si Meridu fakt užívá! Je krásný den a my tratí lehce proplouváme. No zas tak lehce ne, makat jsem musel a lehké to fakt nebylo. Opět jsem si nadával, že jsem se nechal přemluvit hezkým počasím a vzal si tmavá brýlová skla. Zvlášť ve sjezdu k prvnímu bufetu se mi to málem vymstilo – prudký přechod ze slunka do stínu, kde nás čekal kořenitý sjezd. Uf, díky meridko, díky. Přeci jen 140 mm zdvihu již něco pobere!
V lese je po předchozích deštích stále dost mokro. Ale bojuji jak se dá a snažím se si to užít. Jede mi to celkem obstojně. Na Fryšavě se mi dostává velké vzpruhy od našich fanynek. Zjišťuji, že jsem stále z naší trojice první. Teď doufám v odpočinkovější pasáž, ale rok je dlouhá doba a já zapomněl, kudy do cíle. Následující pasáž za Medlovským rybníkem bych raději vynechal, ale nedá se nic dělat. Tak se prodíráme ukrutnou blátěnou pasáží, které se kvůli hustému lesu okolo nedá moc vyhnout. Sjezd na stadion je již odpočinkovou záležitostí. Čekám, zda mi stejně jako loni nedojde, ale počasí dělá své a tak s chutí vyrážím do druhého kola.
Zde nás čeká několik drsných pasáží, např. sjezd z Odrance, kde je les neskutečně rozbitý, výjezd na Buchťák, promáčený traverz u Podlesí a následný sjezd na Milovi, další kořenová cesta z MIlov na Blatiny. Zde již síly dochází a tak to bylo fakt na morál. Ani mi tak nevadil následný výjezd (resp. výšlap) na Samotín. To už s vidinou cíle je zívačka. Sjezd do Kadova je pohoda a opět zde šetřím trochu sil na závěrečnou pasáž. To už jsem skoro doma, tak ze sebe dávám vše. Škoda jen toho mála soupeřů, tak mi místy schází motivace. Ovšem díky krásné krajině a známému prostředí si to fakt užívám.
Do cíle dojíždím s lehkou jedenapůlhodinovou ztrátou na prvního (Marek Nebesář, 3:30) na 90. místě ze 147 dojevších. Jen lituji té minuty a tří sekund, o které jsem čas nestlačil pod pět hodin!  Kluci dojeli lehce za mnou a myslím, že spokojení.
80. km

Drábek Marek
5:58:23,7
2:272:25,8

Mně osobně nedělní termínu závodu vyhovoval, díky tomu, že jsme si pobyt prodloužili, tak po závodě jsme se už jen dobalili a frčeli domů. Bohužel doprovodný program skončil úderem nedělního odpoledne, takže když jsme dojeli do cíle, už nebylo na co koukat a čím se bavit. A jedna hodně velká výtka – po celou dobu nebylo točené nealko pivo!!!