Jdi na obsah Jdi na menu

SLOVAK WINTER MTB & RUNNING TROPHY 6.ročník

18. 1. 2014
Na Zimný cyklomaratón sa vždy teším už dopredu aj keď som neni žiadny pretekár. Je to ojedinelá zimná cyklo akcia a to sa mi páči. Spústa náruživých rovnako zapálených bikerov a cyklistov pokope. Túto sezónu je to so snehom aj mrazom bieda, tajne som ešte pred týždňom dúfal, že sa priebeh zimy zmení, no neprišlo to.

Zúčastnil som sa ročníka 2011, ktorý bol síce bez snehu, ale aspoň trochu mrzlo a terén tak bol ztuhnutý. Ročník 2012 som vynechal, lebo tu u nás v Skalici vtedy bolo veľmi podobne ako teraz, to znamená blato a ja som sa rozhodol necestovať, aby som jazdil po blate... nakoniec ma to aj mrzelo, lebo tam vtedy až také blato nebolo a časť trate bola dokonca aj zľadovatelá.
Ročník 2013 bol absolútny, nečakaný, ohromujúci a ochromujúci  Väčšina z vás odo mňa vie, že bolo 40-50cm snehu a nedobre odhrnutého, takže sme 3/4 závodu tlačili bajk vedľa seba. Na druhú stranu to je nezabudnuteľný zážitok!
Takže pár dní pred maratónom som už tušil, že po jednom zmrznutom, jednom extra snehovom mám pred sebou tretí a zrejme blatový ročník. Pekne na striedačku!
A tak prezúvam požičané gumy na bajku za užšie, aby sa mi na ne nelepilo toľko blata a na poslednú chvíľu si požičiavam okuliare s čírymi sklami, keď si spomeniem ako blato zvykne prskať do očí. Vďaka chlapci za pomoc!
V deň konania sobotu ráno a aj po ceste do BA si ešte hovorím, či je to dobrý nápad, trepať sa tam za blatom, ale spomienka na rok 2012 mi pripomína, že na mieste to môže byť zase inak a štartovné mám tento rok zadarmo, takže poďme...
Cesta autom skoro celá v hmle, ale aspoň neprší, takže fajn. Na mieste parkujem niečo málo pred desiatou. Štart je o 11:00.
Vyzvedám od pána, ktorý vyťahuje bicykel a stojí autom predo mnou, odkiaľ je...  Že z Bratislavy a vraj trocha blatka bude, ale kaluže vraj nie. No, nejak mu neverím...  na trati som si naňho spomenul.

Teplejšie sa oblečiem, prilbu zatiaľ nechám v aute a idem sa zaregistrovať. Od auta to mám tak 2km. Cestou vidím v lese popri ceste riadne rozbahnené stúpanie a tak zájdem kúsok otestovať ako budú držať gumy... budú, dobré to je! A bude aj BLATO!
Tak teda prevezmem igelitku, pokukám a idem dolu k autu pripraviť sa. Hodiny samozrejme nesledujem...  Začína mi však byť nápadné, ako všetci oproti idúci majú akosi naponáhlo!
Otvorím auto, vyberám z batohu mobil a SAKRA!!! Ukazuje 10:46!
Rýchlo sa prezliekam, upevňujem štartové číslo a čip a fakt sa ponáhľam štart. Ani nestíham dojesť Milku na energiu, ani odskočiť si na malú...
NO PARÁDA! Takže maratón pre mňa tentokrát začína už 10 minút pres štartom!Ten našťastie stíham, na mieste som 10:58:30 a rozhodne nie v kľude sa v poslednej predštartovej minúte aspoň vysmrkám.
Vzhľadom k predchádzajúcim okolnostiam som na úplnom konci štartového poľa, ktorého koniec sa ešte tak 30 sekúnd po výstrele nehýbe. Tak ale ja už sa tlačím dopredu a tento spôsob mienim uplatňovať čo to len pôjde!
Hneď na úvod nás čaká tiahle a dlhé stúpanie po asfalte a kde sa dá, tam predbieham. Potom už vchádzame do lesa a ja už viem, že blata bude viac než dosť. Som prekvapený, že gumy perfektne držia a vlastne ma ani raz nesklamali, ani raz neustrelili zo stopy, ani nepreklzovali. Za nejakú chvíľu vysoko oceňujem aj druhý požičaný doplnok výbavy-okuliare. Zatiaľ sa kalužiam dá vyhýbať, ale aj tak to prská z každej strany.
Tachometer nemám, ale odhadom na desiatom kilometre sa rozhodujem doplniť energiu " snickerskou ". Nebol to najlepší nápad. Je pekne ztvrdnutá a ťažko sa hryzie, dávam si jedno sústo a vraciam ju späť do batohu. Nadôvažok mi trochu zaskočí oriešok, pred čím ma varoval kolega v práci, tak si naňho hneď spomínam.

Cítim sa vcelku dobre, akurát mám starosti s tým doplnením energie. Spolieham sa na občerstvovaciu stanicu, ktorá je zhruba v polovici závodu. Dávam si dva teplé čaje, špica!
K tomu si beriem polku horalky a už zase nasadám a šlapem. Nechcem strácať čas. Dosť ľudí som popredbiehal a škoda to stratiť. Spomaľovať a fotiť som už zavrhol, šlape sa mi veľmi dobre a tak DNES IDEME NA ČAS!
Začiatok druhej polovice trate poznávam, lebo práve tu viedla aj minuloročná trasa, kde sme sa vtedy brodili snehom. Teraz to ide dobre a od tohto bodu by už nemali byť žiadne väčšie stúpania. Cítim sa výborne a dúfam, že energia mi vydrží...
Blato a kaluže už neriešim a občas je im aj ťažko vyhýbať, lebo sa ide dosť po lesných cestách rozjazdených od áut a techniky a je to teda riadny MAGLAJZ!!!
Jak prasa budem tak či tak
Idem tak na 95% svojich možností, dostávam sa stále viac a viac dopredu a cítim, že by mohlo byť aj dobré umiestnenie a to ma poháňa. V zjazdoch idem takmer tak rýchlo ako za sucha, akurát treba dávať viac pozor na šmyky a z viac nafúknutých kolies ako obvykle mávam som vytrasený, od námahy ma bolí chrbát, ale v zápale nasadenia to musím vydržať.
Obzerám sa za seba, nikto ma nedoháňa, tak sa snažím nepoľavovať. Posledných pár kilometrov je dlhý zjazd terénom, to ma dnes baví a tak frčím nadol a predo mnou je posledný asfaltový úsek pred cieľom a ja tak úspešne a bez karambolu ukončujem tento náročný pretek.
Aby som to nejak zhrnul...  bola to najblatovešia jazda, akú som kedy absolvoval! Našťastie to nebolo také to lepivé blato, ktoré sa nabaľuje na kolesá. Tu sa dalo všetko prešlapať, nikde okrem dvoch-troch strmších stúpaní som nemusel zosadnúť a dokonca ma to veľmi bavilo! Určite je to takto zaujímavejšie, než trebárs len na suchu a bez snehu. A o ZÁBAVU predsa ide, nie?

Skončil som na 92.mieste, čo v realite znamená, že som predbehol vyše 200 ľudí...

SUPER   PRASÁCKA JAZDA A VÝBORNÁ AKCIA! O rok určite zasa...